Wijksteunpunt ’t Vlierhuis verrast met nominatie ‘Meesterbreisters van het jaar’

Wijksteunpunt ’t Vlierhuis verrast met nominatie ‘Meesterbreisters van het jaar’

In het kader van de internationale Goedgemutste Breicampagne zijn de breisters van Wijksteunpunt ’t Vlierhuis in Ommen, onderdeel van de Saxenburgh Groep, genomineerd voor de titel ‘Meesterbreister van het jaar’. De bekendmaking was afgelopen dinsdag in Zaandam. De award kwam niet mee terug naar Ommen, maar wel extra motivatie om de volgende campagne tot een nòg groter succes te maken.

Het afgelopen jaar is er voor De Goedgemutste Breicampagne weer massaal inzet getoond, een campagne waarbij innocent zich inzet voor het Nationaal Ouderenfonds. Van elke verkochte gemutste smoothie wordt 20 cent gedoneerd aan het Nationaal Ouderenfonds. De campagne bracht dit jaar het een mooi bedrag op van € 26.231,–. 

Nominatie

Dankzij de (brei)inspanningen zijn de afgelopen weken maar liefst 131.154 flesjes innocent smoothies voorzien van vrolijk gekleurde mutsjes. Honderden breifanaten in heel Nederland hebben daaraan bijgedragen. De breisters van Wijksteunpunt ’t Vlierhuis, onder aanvoering van coördinator Renate Brunsman, hebben zich onderscheiden door hun enthousiasme en het grote aantal mutsjes, maar liefst 1.500. Dit leverde hen de nominatie op voor de titel van ‘Meesterbreister van 2016’. Maar dat niet alleen. In de regio staan in diverse supermarkten innocent smoothies met mutsje en label van ’t Vlierhuis.

Uitdaging

Wijksteunpunt ’t Vlierhuis nam voor het tweede jaar deel aan de Goedgemutste Breicampagne. “Van begin af aan is het een groot succes,” vertelt Renate Brunsman glunderend. “Natuurlijk hadden we de titel graag gewonnen, maar de eenzame oudere die door het breien van de vele mutsjes een onvergetelijke dag kan beleven dankzij het Nationaal Ouderenfonds is voor ons al een win-winsituatie op zich. Daar komt bij dat het breien mensen bij elkaar brengt in het wijksteunpunt. Dat is ook bedoeld is als ontmoetingsplek en mogelijkheid om eenzaamheid tegen te gaan. Want iedere eenzame oudere is er één teveel. Wij zijn supertrots op iedereen die de breicampagne in ’t Vlierhuis tot een succes heeft gemaakt. Wij gaan graag de uitdaging aan om de volgende keer nog meer mensen te mobiliseren om mee te doen.”

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone