Cafetaria-Lunchroom Emmy: al 35 jaar familiebedrijf.

12 juli 2017 Nieuws

Cafetaria-Lunchroom Emmy in Slagharen: al 35 jaar familiebedrijf. Gisteren vierden ze feest. Klanten kregen 35% korting.

Het zijn Sandra en Hans Schlepers die al 23 jaar jaar dit horecabedrijf samen runnen. Maar eigenlijk was de familie Schlepers al veel eerder actief op deze plek aan de Herenstraat. Vader en moeder hadden er vroeger al  een kruidenierszaak met een ijssalon. Toen vader in ’74 overleed kwam moeder er met 4 kinderen alleen voor te staan. Dat was niet gemakkelijk. Geen wonder dat ze in 1980 de drukte niet meer de baas kon en er (tijdelijk) mee stopte. Samen met dochters Emmy (vandaa de naam) en José pakte ze twee jaar later de zaak toch weer op. En vanaf 1990 ging Hans ook meewerken. Uiteindelijk nam hij het bedrijf in 1994 over. En toen Sandra zich als vakantiekracht aandiende, ontstond hun langdurende relatie. Sandra had daarvoor altijd in keukens gestaan. Beiden hadden ‘dezelfde kik’ van het werk in deze tak van horeca. Het gaf en het geeft beiden nog steeds veel voldoening. Ze kregen drie kinderen en cafetaria-Lunchroom Emmy loopt gewoon goed. Dat is mede dankzij de trouwe hulp van in de volle breedte zo’n 18 parttime medewerkers.

Kwaliteit geeft zekerheid.

In de loop van de tijd heeft het bedrijf diverse aanpassingen ondergaan. Dat is nodig als je succesvol wilt blijven, zegt Hans. Bij iedere herinrichting gingen het stel niet over een nacht ijs. Goed overleg met voedsel- en warenautoriteit NVWA, met de gemeente en met andere instanties moet er immers garant voor staan dat ze kwalitatief bezig zijn. Vooral ook achter de schermen en bij aanpassingen en uitbereiding wordt alles volgens de nieuwste, voedselveilige HACCP eisen gevolgd. In de zomermaanden hebben ze extra drukte van de vele toeristen van het Attractiepark. Daaronder bevindt zich een heel grote groep vaste klanten, net zoals ze die het hele jaar hebben vanuit Slagharen en omstreken hebben. Dat komt ook door een aanbod van een heel breed assortiment. Ze staan o.a. bekend om de eigen ambachtelijke ijsbereiding en voor het serveren van verse vruchtensappen. Afhaalgerechten vormen een belangrijk deel van hun omzet. En in het kader van duurzaamheid gebruiken ze daarvoor een eco-line aan makkelijk afbreekbare verpakkingsmaterialen.

Dat ze altijd bezig zijn op andere dan normale werktijden, is voor hen geen punt. Het contact daarbij met een diversiteit aan mensen vinden ze een leuk onderdeel van hun bezigheden. Wel vinden ze het lekker dat het in de loop van de tijd minder ‘nachtwerk’ geworden is en ze ’s avonds eerder even een eigen leven eropna kunnen houden. 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone